Co to jest i jak działa remarketing w Google Ads?
Remarketing to pojęcie bardzo istotne w Google Ads, ale często również pomijane przy planowaniu kampanii marketingowych. Kiedy całe nasze starania skierowane są w stronę pozyskiwanie nowych klientów, niewiele osób stara się przekonać do swoich produktów i usług osoby, które już odwiedziły naszą stronę, ale z jakiegoś powodu nie skorzystały z oferty. Remarketing ma bardzo duży potencjał i może być doskonałym uzupełnieniem podstawowych technik reklamy czy samego Google Ads. Czym zatem jest remarketing? Jak działa ? Czy warto go stosować? Jakie korzyści płyną ze stosowania remarketingu? Odpowiedzi na te pytania, dane i informacje oraz przydatne porady prezentujemy poniżej.
Co to jest remarketing Google Ads?
Remarketing w Google Ads to działania marketingowe i nawiązywanie kontaktu z osobami, które wcześniej odwiedziły już naszą witrynę i weszły z nią w interakcje. Dzięki precyzyjnym statystykom Google możemy wyodrębnić takie osoby i przeprowadzić specjalnie dla nich dostosowaną kampanię reklamową. Działania takie będą wyglądały nieco inaczej niż dla osób, które pierwszy raz odwiedzają naszą witrynę. Do osób, w których stronę kierowany jest remarketing, należą osoby, które odwiedziły stronę, odwiedziły stronę – włożyły przedmiot do, koszyka, ale go nie kupiły czy osób wielokrotnie odwiedzających naszą witrynę. Tak szczegółowe dane pozwalają podjąć odpowiednio dopasowane działanie, aby przekonać je do skorzystania z naszej oferty. Przy remarketingu Google Ads również możemy określać stawki czy konkretne opcje reklamy. Dzięki remarketingowi możemy uzyskać listę osób, które były już zainteresowane naszą marką, co jest bardzo pomocne w dalszych działaniach reklamowych.
Jak działa remarketing?
Działanie remarketingu w Google Ads opiera się na docieraniu do osób, które wcześniej odwiedziły już naszą witrynę. Dzięki zaawansowanym opcjom Google Ads możemy wyświetlać im reklamy, gdy korzystają z wyszukiwarki Google lub stron — partnerów Google. Dzięki specjalnemu filtrowi, takie reklamy będą wyświetlane tylko im i nie będą widoczne dla innych użytkowników. Remarketing Google Ads rozszerzony jest również o serwis YouTube, dzięki czemu możemy takim osobom wyświetlać reklamy w filmach na tym serwisie. Z perspektywy użytkowników — odbiorców takiej reklamy, nasza firma „przypominając się” lub emitując specjalne reklamy, zachęcające do powrotu na witrynę są odbierane pozytywnie i również jako zainteresowanie nami w anonimowym cyfrowym świecie. Działania takie przynoszą bardzo dobre rezultaty, dlatego warto rozważyć taką opcję reklamy.
Od strony technicznej działanie remarketingu również nie wymaga od nas wysoko specjalistycznej wiedzy czy wykonywania ponadstandardowych czynności, które wykraczają poza zwykłe konfigurowanie Google Ads, czy samej witryny. Aby skorzystać z tej opcji, wystarczy umieścić specjalny kod na stronie, a Google rozpocznie zbieranie danych i umożliwi tworzenie list, które będziemy mogli układać wedle konkretnych wytycznych. Cały proces możemy zainicjować na podstawie dostępnych parametrów podczas tworzenia typowej reklamy i stworzyć odrębną reklamę dla osób, które już odwiedziły serwis.
Potencjał remarketingu — Korzyści
Remarketing w Google Ads posiada bardzo wiele korzyści i ma ogromny potencjał sprzedażowy. W wielu przypadkach lista osób, które odwiedziły naszą stronę, ale nie skorzystały z oferty, wymaga znacznie mniejszego nakładu sił w skłonieniu takich osób do kupna usługi lub produktu. Pierwszą korzyścią remarketingu jest możliwość stworzenia reklamy dla konkretnej grupy osób. Będą to osoby niedokańczające zakupów lub tylko odwiedzjące naszą witrynę. Dzięki temu możemy stworzyć skuteczną reklamę dostosowaną do takiej grupy oraz efektywnie wykorzystać budżet. Kolejnym plusem jest łatwość tworzenia reklamy dla takich grup. Jest ona taka sama jak w przypadku typowego marketingu Google Ads i nie wymaga specjalnych umiejętności. Dzięki statystykom można również lepiej zarządzać sprzedażą oraz zwiększyć efektywność reklamy w grupach osób np. porzucających zakupy. Stworzenie listy osób, które już odwiedziły nasz serwis to też niepowtarzalna i jedyna w swoim rodzaju okazja do pozyskania potencjalnych klientów, którzy mogą zakupić produkt i są wstępnie już zainteresowani. Nawet najlepsze targetowanie nie da takich rezultatów.
Do ważniejszych korzyści należy również fakt jak łatwo przeprowadzić działania remarketingowe oraz fakt, że wiele osób tego nie robi. Dzięki temu będziemy mogli prześcignąć konkurencję w branży pod tym względem — co w wielu przypadkach będzie ważną wygraną.