Wady i zalety Google Ads

Google Ads jest niezwykle popularnym narzędziem reklamowym mającym światowy zasięg i ogromny potencjał. Wielu spośród przedsiębiorców chcących zaistnieć w sieci albo zwiększyć rozpoznawalność własnej marki, rozważa, jakie mogą być najważniejsze wady oraz zalety kampanii od Google Ads. Czy jest to dobry sposób na promowanie własnych usług w internecie? 

Zalety kampanii prowadzonej w Google Ads

Możliwość szybkiego dotarcia do klienta

Zakładamy konto na Google Ads, tworzymy kampanię, dobieramy frazy kluczowe i przelewamy na konto konkretną kwotę. Jeżeli przykładowo zajmujemy się prowadzeniem wymiany opon w Krakowie, wystarczy, iż powiązany własną reklamę z hasłem ,,wymiana ogumienia w Krakowie” razem z linkiem do witryny internetowej, jak i opisem naszej oferty. Tak w dużym skrócie wygląda właśnie proces utworzenia reklamy. Sprawnie i szybko, czyli coś co lubimy najbardziej. Właściciele przedsiębiorstw marzą o tym, żeby ponosić jak najmniejsze koszty i osiągać jednocześnie jak najlepsze efekty. 

Wpływ na pozycję w realnych wynikach wyszukiwania

Niewątpliwie nie będzie to bezpośredni wpływ. Nie wystarczy, iż zażyczymy sobie, żeby naszą reklama była na najlepszym miejscu w wyszukiwaniu. Google pod uwagę bierze dwa najważniejsze parametry – maksymalną stawkę za pojedyncze kliknięcie i jakość reklamy. 

Jeśli zatem chcemy, żeby nasza reklama znajdowała się wysoko, za jedno kliknięcie powinniśmy zaproponować dość wysoką cenę i postarać się, żeby reklama była dopasowana do związanej z nią frazy kluczowej. Jeżeli nie tylko ilość kliknięć, jak i współczynnik wyświetleń będą odpowiednio wysokie, mamy realną szansę na najwyższą pozycję. 

Dostęp do statystyk

Google udostępnia dokładne statystyki, które umożliwiają analizowanie reklamy, jak i wybrane jej opcje. Statystyki są zintegrowane ściśle z panelem do zarządzania reklamowymi kampaniami. W panelu, możemy sprawdzić, jak sporym zainteresowaniem cieszą się wybrane frazy kluczowe, obserwować także zmiany parametrów, takich jak CTR czy CPC. Możemy także dobrać inny rodzaj reklamy na mobilne urządzenia, inny zaś na stacjonarne. Ponadto, możemy ustawić konkretny target, do którego kierowane będą nasze reklamy. 

Dopasowane do urządzenia reklamy

Google Ads dba o komfort osób, które korzystają z sieci internetowej na mobilnych urządzeniach. Dlatego stara się także dopasowywać własne reklamy do wyświetlenia na różnego typu urządzeniach. Zatem, mamy możliwość prowadzenia kampanii AdWords innej na urządzeniach mobilnych, innej zaś na tych stacjonarnych. Skierowanie oddzielnych reklam na przenośne urządzenia, to bardzo dobre rozwiązanie dla przedsiębiorstw lokalnych, typu sklepy czy restauracje. Klienci nierzadko poszukują lokalizacji w niedalekiej odległości, dlatego jeżeli prowadzimy tego rodzaju biznes, postarajmy się aby do nas trafili. Dodatkowy atut stanowić będzie zamieszczenie danych na Google Maps. 

Jakie wady ma kampania Google Ads? 

Zmienne koszty 

Jedną spośród nielicznych wad, jakie ma Google Ads, będą zmienne koszty. Z jednej strony istnieje możliwość kontrolowania wydatków, dzięki samodzielnemu określaniu maksymalnego budżetu za jedno kliknięcie. Z drugiej zaś, jeżeli nasze stawki za reklamy będą dużo niższe, aniżeli u konkurencji, będą automatycznie także rzadziej wyświetlane albo przenoszone na następne strony w wynikach wyszukiwania. 

Efektywne prowadzenie tego typu kampanii wymaga sporej wiedzy w zakresie dość zaawansowanych narzędzi od Google, a więc i doświadczenia. Konfiguracja zajmuje dużo czasu i nauka optymalizowania kampanii jest dla wielu osób nazbyt skomplikowana. 

Jeśli jesteśmy zupełnymi laikami w tej tematyce, uzyskiwanie zwrotu z inwestycji, będzie zupełnie niemożliwe (na szczęście na rynku istnieje wiele firm zewnętrznych, które oferują nam usługi w zakresie prowadzenia kampanii Google Ads). 

Jeżeli nie chcemy spędzać nazbyt dużo czasu na zapoznawaniu się z tajnikami prowadzenia kampanii Google Ads (albo po prostu nie mamy na to czasu) i potrzebujemy pomocy, najlepiej będzie skorzystać z pomocy specjalistów. Wiedzą oni doskonale, jak w skuteczny sposób promować przedsiębiorstwa działające w różnorodnych branżach. 

Ograniczenie ilości znaków 

To następne z ograniczeń, które Google Ads nakłada na reklamodawców. Nagłówek dla reklam może się składać maksymalnie z 25 znaków, dwie następne linijki mają ich już 35, zaś na końcu zlokalizowany jest adres witryny, do której chcemy odsyłać internautów. Istnieją także graficzne opcje, które mogą się wyświetlać w internetowych serwisach, ale także i one nie dają nazbyt dużych możliwości, jeśli chodzi o treść. Oznacza to, iż nasz przekaz powinniśmy zawrzeć w wersji skondensowanej. 

Jeśli chcesz znaleźć więcej informacji oraz być na bieżąco z Google Ads to koniecznie odwiedź https://semportal.pl.

Może Ci się również spodoba